Kauraa lautaselle

Bongasin uutisen, että kaura elintarvikkeena on yhä suositumpaa. Aiemmin lähinnä kaurapuurosta tunnettua viljaa saa nyt monella eri tavalla käytettynä välipalapatukoista kaurajuomaan. Ja kaikkea siltä väliltä. Uusi, menestynyt keksintö oli nyt supersuosittu nyhtökaura.

Sopivasti maustettuna kaura käy moneen. Tämänpäiväinen nyhtökaura-annos vei kielen mennessään. Olisinpa aikanaan saanut töiden jälkeen aterian perheelle yhtä ripeästi. Eikä maku paljon poikkea lasten suosikista, jauhelihasta. Kaurapuurostakin saa parempaa, kun paistaa puuronjämät pannulla.

Hyvä markkinointi ja rajoitettu saatavuus kasvattaa aina kysyntää. Kauran suosiosta saavat leipänsä elintarvikeammattilaisten lisäksi monet muut. Houkuttelevat pakkaukset ohjaavat kuluttajat kaurahyllyille. Graafiset suunnittelijat, mainostoimistot, pakkausvalmistajat vain osan mainitakseni, ovat saaneet kaurasta uutta bisnestä.

Syitä kauratuotteiden suosiolle selittää osin maailmanlaajuinen terveystrendi. Muina selityksinä voidaan pitää vegetrendiä tai ympäristöajattelua. Ja onhan tietysti yhtenä syynä maku. Jos se on kohdillaan, markkinat täyttyvät kaurasta.

  • 30.11.2017
    • kaura
    • kaurajuoma
    • nyhtökaura
    • markkinointi
    • mainostoimisto
    • terveystrendi
    • ympäristö
  • 0 kommenttia
*
*
*
kahdeksan miinus kolme numeroissa =