Nokia on yksi kovimmista brändeistä

Kuka olisi uskonut, että aikanaan kumitehtaana Suomeen rantautunut Nokia on nykyään yksi maailman kovimmista brändeistä. Nyt puhutaan enimmäkseen kännykkämaineesta. Uusin osoitus on laajan kiinnostuksen saanut Nokia 3310 -puhelin. Odotamme kauppoihin uusvanhaa mallia.

Mikä on mennyt oikein? Ja mistä saisi uusia Nokioita, yhtä laadukkaita tuotteita? Nokia-puhelimen käyttöjärjestelmä sopi aluksi suomalaisille kuluttajille aina maitopurkin kokoisista laitteista Lumioihin. Nokia valloitti myös maailman. Moni odottelee nyt Nokia-brändin uutta nousua niin Suomessa kuin maailmalla.

Muistan Nokia-puhelimiani, jotka putosivat kivilattioille, järveen tai joutuivat runsaalle rasitukselle kriisiviestintätilanteissa. Kännykkä ei sekoillut, näyttö säilyi ehjänä ja laite toimi järvireissunkin jälkeen. Nokia-laatuun pystyi luottamaan. Ei tarvinnut laitetta alituiseen vaihtaa.

Ehkä ollaan taas menossa kestotuotteiden suuntaan. Mikäpä olisi mukavampaa ja kuluttajan rahapussille ystävällisempää kuin hyvin tehty, toimiva laite. Riittäviä ominaisuuksia ovat puhelujen sujuminen, ehkäpä hyvä kamera ja kestävä akku. Kun hiljentyminen alkaa olla muotia, puhelimeltakin vaaditaan vähemmän – brändiä unohtamatta.

  • 31.03.2017
    • Nokia
    • brändi
    • kännykkä
    • kuluttaja
    • kestotuote
  • 1 kommentti
*
*
*
seitsemäntoista miinus kuusitoista numeroissa =
Merja Luntiala04.04.2017
Kovin on tutun näköinen tuo vanha kunnon kapulamalli, jota itsekin käytin aina vuoteen 2008 saakka, mutta Ämmässuon kaatopaikalta en sentään sitä enää pystynyt pelastamaan. Hyvä puhelin joutui sinne ihan pelkästään omistajan huolimattomuuden takia. Laite olisi varmaankin vielä käytössäni, jos näin ei olisi käynyt. Muistan sen myös erittäin kestävänä ja häiriöttömänä vehkeenä, joka on parilla tuntemallani henkilöllä edelleen aktiivisessa käytössä.
T: Merja